Kad satumst, skatlogs un fasāde pārņem visu darbu. Tās kļūst par jūsu mārketingu, bez vārdiem, bez personāla, bez paskaidrojumiem. Pareizi izveidots apgaismojums ne tikai izgaismo ekspozīciju. Tas piesaista uzmanību, rada uzticību un veido pirmo impulsu iegādei. Tas nav par dekoru. Tas ir par to, lai veikals strādātu pat tumsā.
Kad skatlogs ir izgaismots, tas nav tikai par skaistumu. Tā ir zīme: jūs strādājat, jums var uzticēties, jums ir ko piedāvāt. Gaisma darbojas kā mārketinga instruments, kas piesaista skatienu un ved cilvēku iekšā. Tas ir īpaši svarīgi vakarā, kad konkurence par uzmanību pieaug vairākas reizes. Ja jums ir veikals, kafejnīca, aptieka vai jebkurš uzņēmums ar vakara plūsmu, vitrīnas apgaismojums nav izvēles iespēja, bet nepieciešamība. Tas veido pirmo iespaidu — ne tikai par interjeru, bet arī par servisu, cenām un attieksmi pret klientu.
Sāciet ar vienkāršo — uzstādiet LED spuldzes. Tas ir elastīgi, ekonomiski un vizuāli izdevīgi. Gaismu var pielāgot sezonām, kolekcijām, akcijām. Silts tonis rada mājīgumu, neitrāls ir piemērots lielākajai daļai vitrīnu, auksts izceļ tehnoloģiskumu.
Svarīgi ir ne tikai izvēlēties pareizu gaismas avotu, bet arī pārdomāt tā izvietojumu. Citādi daļa gaismas atstarosies stiklā vai vienkārši pazudīs. Strādā nevis lampas, bet pareizi izveidota apgaismojuma shēma.
Ja svarīgi tērēt mazāk, bet izskatīties tikpat iespaidīgi, apskatiet materiālu par to, kā samazināt elektrības izmaksas veikalā ar LED apgaismojuma palīdzību. Tas ir par to, kā gaisma kļūst par biznesa daļu, nevis tikai dekoru elementu.
Gājējs neiet tumšā ieejā — tas ir neapzināts ieradums. Ja veikala fasāde ir blāva vai neizceļas, potenciālais pircējs vienkārši ies garām, īpaši vēsos vakaros vai vēlās stundās.
Lai nodrošinātu tīru un funkcionālu apgaismojumu, vislabāk der fasādes apgaismojums. Tie ir paredzēti āra apstākļiem, vienlaikus neizskatās pēc rūpnieciska risinājuma un palīdz veidot atpazīstamību un paaugstināt uzticību.
Izmantojiet virzītos gaismekļus arhitektūras elementiem, smalkus akcentus uz izkārtnes un zonējumu pēc krāsas temperatūras.
Ne visa apgaismošana tieši veicina pārdošanu — reizēm tā vajadzīga, lai cilvēks apstātos un sajustu atmosfēru. It īpaši sezonā, kad pircējiem ieslēdzas emocionālais filtrs: ziema, svētku gaidas, vēlme pēc mājīguma. Veikali, kas to sajūt pirmie, iegūst lielāku plūsmu.
Mīksts apgaismojums, viegla mirgošana, silti toņi — tas nepārdod preci tiešā veidā, bet rada pamatu pirkuma lēmumam. Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā ieviest šo efektu vitrīnā, ir LED aizkari. Tā veido vizuālu fonu, nenovēršot uzmanību no preces, bet gan izceļot to.
Gaismas aizkari ir viegli pielāgojami sezonai, zīmolam vai konkrētai akcijai. Tie neprasa sarežģītu montāžu un uzreiz dod rezultātu — piesaista garāmgājēju uzmanību.
Ja svarīgi nepalielināt izmaksas, ieskatieties rakstā par to, kā izvēlēties svētku apgaismojumu veikalu skatlogiem un logiem, vienlaikus ietaupot. Tur atradīsiet risinājumus, kas ļauj radīt skaistu efektu, nepārsniedzot budžetu.
Gaisma ne tikai piesaista — tā arī notur. Tas ir īpaši svarīgi, ja skatlogs atrodas intensīvas kustības zonā. Garāmgājēji pamana, palēnina soli, iegaumē. Gaisma kļūst par vizuālu ietekmes elementu, kas ved uz pirkumu.
Šie risinājumi viegli pielāgojami jebkuram telpas izmēram un ļauj mainīt vizuālos akcentus bez lielām pārmaiņām.
Lai fasāde neizskatītos kā balta lapa, gaismu jānovirza pareizi. Neapgaismojiet visu vienā plūsmā — labāk izcelt vairākus līmeņus: izkārtni, ieejas zonu, arhitektūras elementus.
Apakšējo līmeni lieliski var akcentēt ar prožektoru. Vislabāk izvēlēties modeli ar piemērotu staru leņķi un atbilstošu gaismas temperatūru. Ja nezināt, ar ko sākt, iesakām izlasīt rakstu par to, kāpēc ārējam apgaismojumam izvēlēties LED prožektorus — tas vienlaikus palīdz saprast jaudas, ekonomijas un uzticamības jautājumus.
Jo vairāk uzmanības detaļām, jo lielāka iespēja, ka klients atcerēsies un atgriezīsies. Bet vakara fasādes apgaismojums ir kā vizītkarte — tikai tumsā.
Apgaismojuma psiholoģija darbojas ne sliktāk kā vizuālais mārketings. Spilgtā gaisma piesaista uzmanību, maigā — notur to ilgāk.
Ja vēlaties, lai apgaismojums strādā ne tikai pārdošanai, bet arī atmosfērai, ir vērts iepazīties ar pieeju, kas aprakstīta rakstā par darbinieku produktivitātes uzlabošanu ar gaismas palīdzību. Tas ir īpaši aktuāli open-space formātā vai apvienotās zonās “tirdzniecība + birojs”.
Un neaizmirstiet par būtisku tehnisko niansi — āra apgaismojumam jābūt ne tikai pamanāmam, bet arī drošam. Pārbaudiet, vai aprīkojums atbilst ārējās vides prasībām: nepieciešams IP marķējums un izturība pret temperatūras svārstībām. Ja vēlaties vairāk ideju par to, kā pasargāt āra apgaismojumu no lietus, sniega un sala, ieskatieties rakstā par apgaismojuma aizsardzības risinājumiem ārējos apstākļos.
Apgaismojums — tas nav dekors. Tas ir pirmais kontakts ar klientu. Tas signalizē, ka veikals ir atvērts, rada uzticību un parāda: šeit ir piedomāts pie detaļām.
Pareizi izveidots apgaismojums strādā vēl pirms cilvēks ir iegājis iekšā. It īpaši uz rosīgas ielas, kur katram zīmolam ir tikai dažas sekundes, lai piesaistītu skatienu. Tieši šajā mirklī izšķiras — ieies pie jums vai aizies garām.
Kad apgaismojums ir iekļauts veikala stratēģijā, tas sāk strādāt rezultāta labā. Ne tikai vienai sezonai un ne tikai efekta pēc, bet gan kā pastāvīgs ieguldījums — kā jebkura spēcīga mārketinga sistēma. Izmantojiet āra apgaismojumu, lai veidotu telpas struktūru, virzītu cilvēku plūsmu un vadītu uzmanību.
Skatlogu piesaista skatienu. Fasāde veido zīmola sajūtu. Emocionālie gaismas scenāriji pastiprina iesaisti. Tas viss — ne par estētiku, bet par pārdošanu, kas sākas ārpusē. Ja vēlaties, lai veikals piesaistītu vairāk klientu — sāciet ar gaismu.